2 Δεκ 2010

ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΒΟΥΚΑΡΑ «πρὸς Νεστοριανόν». PG 97,1533D -1536A.

  
   

Ενας Ιντερνετικός φίλος μας, έγραψε σε ένα φιλικό blogspot απευθυνόμενος σε κάποιον συνομιλητή του  τα εξής : «Ας μιλήσουν λοιπόν οι άγιοι Πατέρες. Άλλωστε,«φάγαμε» αρκετά από ιδιωτικές ερμηνείες  και ιδού τα αποτελέσματα».Εμείς με τη σειρά  μας θα συμφωνήσουμε μαζί του ότι οι prive ερμηνείες είναι επικίνδυνες και γι’αυτό δεν πρέπει να τις δεχόμαστε, παράλληλα όμως, θα παρουσιάσουμε στους αναγνώστες μας μια άλλη αρχαία παρερμηνεία, αυτή τών  Νεστοριανών, ώστε να δούμε όλοι μας πόσο απέχουν αυτές από την αυθεντική ερμηνεία της Εκκλησίας.
    
     Άλλος ένας διάλογος του 8ου αιώνα μεταξύ Ορθόδοξου και Νεστοριανού αυτή τη φορά ο οποίος εντός ενός λεπτού εξηγεί στον Νεστοριανό σε τι παράλογα συμπεράσματα οδηγούμαστε εάν εκλάβουμε εσφαλμένα ένα και μόνον χωρίο της Αγίας Γραφής.
        
    Ακολουθεί το κείμενο και η ελεύθερη μετάφρασή του.

Ορθόδοξος : Τις είπεν «Εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης;» ο υιός της Παρθένου, ήγουν ο άνθρωπος, η ο Υιός του Θεού;

Ορθόδοξος : Ποιός από τους δυό είπε ότι «Εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης;» ο υιός της Παρθένου, δηλαδή ο άνθρωπος, η ο Υιός του Θεού;

Νεστοριανός : Ο άνθρωπος.

Νεστοριανός : Ο άνθρωπος (δηλ.ο Υιός της Παρθένου, μόνον ο άνθρωπος).

Ορθόδοξος: Ουκούν πάσης εξουσίας των επουρανίων και των επιγείων δεδομένης τω ανθρώπω τούτω, κακώς, και παρά το βούλημα του Θεού ποιούσιν οι προσευχόμενοι τω Θεώ, η αιτούντές τι παρ’αυτού τι ποτ’ούν · πάντα γαρ του ανθρώπου τούτου εισίν.Και όσα αν αιτησώμεθα, η επιγείου βασιλείας, η επουρανίου εστί, ταύτα δε πάντα του ανθρώπου εισίν. Η ουν αμαρτάνουσιν οι παρά του Θεού τι αιτούντες (ούτος γαρ έχει την εξουσίαν, και αμεταμέλητα του Θεού τα χαρίσματα), η είπερ δει τω Θεώ δι’ευχής προσιέναι, ηπάτησε ούτος και αλαζονεύεται μάτην λέγω, «Εδόθη μοι πάσα εξουσία,» άλλου διοικούντος και κυριεύοντος, άπερ είπεν αυτός έχειν.

Ορθόδοξος : Άρα , εφόσον εδόθη πάσα εξουσία εκ Θεού στον άνθρωπο αυτόν, κακώς εμείς, και χωρίς το σύμφωνο θέλημα του Θεού προσευχόμαστε στον Θεό και ζητάμε οτιδήποτε από Αυτόν, αφού όλα ο Θεός τα παρέδωσε στον άνθρωπο Ιησού και επομένως όλα πια είναι δικά του.Όσα κι αν ζητήσουμε, είτε για τήν  επίγεια και πρόσκαιρη ζωή μας εδώ είτε για την επουράνια ζωή μας , όλα αυτά είναι του ανθρώπου Ιησού αφού του τα παρέδωσε πλέον σε αυτόν ο Θεός. Ή αμαρτάνουν αυτοί που ζητάνε από τον Θεό  κάτι(αφού ο Ιησούς έχει την εξουσία τώρα, αλλά και αμετάβλητα είναι τα χαρίσματα που του έδωσε ο Θεός (εξουσία) και δεν μπορεί να τα χάσει), ή όπως ακριβώς κάποιος προσεύχεται στον Θεό και μπορεί να πέσει σε πλάνη, έτσι κι  ο Ιησούς ως απλός άνθρωπος  απατήθηκε και ως  αλαζόνας  έλεγε μάταια και ανόητα πως «Μου δόθηκε πάσα εξουσία από τον Θεό», ενώ άλλος διοικούσε (ο Πατήρ) αλλά και ως άνθρωπος μόνον (ο Ιησούς) κατώτερός του ήταν.

Σχόλιο :Ο Θεόδωρος Αβουκαράς αναλύει την απάντηση του Νεστοριανού και μας λέει ότι, εάν παραδεχθούμε (όπως ο Νεστοριανός) πως ο Ιησούς ήταν μόνον τέλειος άνθρωπος τη φύσει και όχι Θεός, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να σταματήσουμε να ζητάμε από το Θεό να μας βοηθήσει σε κάτι, αφού τα πάντα ο Θεός τα παρέδωσε στον άνθρωπο Ιησού όπως ο ίδιος μας είπε  στο χωρίο Ματθ.28,18. Κακώς συνεχίζουμε να προσευχόμαστε στο Θεό αφού Αυτός τα παρέδωσε όλα σε έναν απλό άνθρωπο. Σ’αυτον ανήκουν πλέον στον άνθρωπο Ιησού και από αυτόν θα πρέπει να ζητάμε κάτι.Σε αυτή την περίπτωση δοξάζουμε έναν απλό άνθρωπο και όχι τον Θεό αφού θεωρούμε εσφαλμένα ότι ο Θεός παρέδωσε τα πάντα ΜΟΝΟΝ στον Άνθρωπο Ιησού και όχι στον Θεάνθρωπο Ιησού.Σε αντίθετη περίπτωση δεν πρέπει να πιστεύουμε καν στον άνθρωπο Ιησού και να θεωρήσουμε ότι από αλαζονία είπε (ψευδώς) ότι του παρέδωσε ο Θεός τα πάντα ενώ ήταν μόνον άνθρωπος.

Αν όμως παραδεχθούμε ορθά κι εμείς ότι ο Ιησούς ήταν Θεός και άνθρωπος όπως διδάσκει η Εκκλησία μας τότε δοξάζουμε τον Θεάνθρωπο Ιησού και όχι έναν απλό άνθρωπο. Έτσι μέσα από έναν σύντομο διάλογο του Θεοδώρου Αβουκαρά πληροφορείται ο Νεστοριανός ότι ακολουθεί εσφαλμένα και Αιρετικά συμπεράσματα πιστεύοντας πως η Μαρία έτεκε μόνον τον Άνθρωπο Ιησού και όχι τον Θεάνθρωπο Ιησού.

Άλλο ένα δείγμα σχετικά με το μέγεθος της πλάνης που μπορούμε να πέσουμε ακολουθώντας κάθε είδους ιδιωτικές και prive  ερμηνείες από ανθρώπους εκτός της Αγίας Εκκλησίας του Θεού, της Ορθόδοξου.

3 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Ερευνητά έχετε ξεκινήσει ένα ταξίδι το οποίο μας επιφυλάσει κάθε τόσο και ανεπάντεχες εκπλήξεις! Μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη ειναι και το παρόν άρθρο σας.
    Καλή δύναμη για την συνέχεια αυτού του τόσου όμορφου ταξιδιού!

    Αγαθοκλής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Θεός να δίνει δύναμη και ευλογία στον αγαπητό Ερευνητή και στην οικογένειά του. Και σε όλους βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή